{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
136 visninger | Oprettet:

Heli coil i blokken Hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hejsa, står og overvejer og købe en projekt knallert som min gode kammerat har fikset og nu er den kørende og er igang med og få cylle tilkørt.

Men da han lavet den sad den ene pinbolt fast og skule bores ud ogaå bored han 10mm gevind i blokken og satte en 10/6mm gevindsbøssning/helicoil ned, også en 6mm pinbolt istedet for orginale 7mm

Jeg synes bare 10mm er meget og bore så ville høre om det ville kunne give problemer i fremtiden hvis feks man vælger og købe 70cc eller bar kør helt standart.

Mvh William, tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heli coil i blokken Hot 50
  • #1   10. maj Har hørt meget blandet om helicoils. Nogle siger de er skide gode, andre siger de er lort. Jeg står lidt neutralt med dem. Jo hvis den er lavet rigtigt kan det sagtens holde, men den kommer aldrig til at holde lige så godt som normal gevind

  • #2   10. maj Men lad os sige det eneste tun jeg smider på er en billig 17,5 og en gg også self pilled begrænsninger, tror du så det ville holde? Det fordi jeg føler 10mm er meget tæt på krumtaps huset så mer om der kan ske noget ved der få meget power på også den får lavet et hul, eller jeg får kværnet noget gevind når jeg smider 70cc på

  • #3   10. maj Igen pas. Hvis det holder til 50cc tænker jeg også den kan holde til mere

  • #4   10. maj Er det så bar ny blok halvdel hvis det ender med ik og funge og jeg får kværnet et gevind, eller ville du tror man så kun prop en 12mm gevind i?

  • #5   10. maj Du kan jo bare lave nyt gevind. Du kan dog også bare prøve med det helicoil. Holder det ikke bliver den bare utæt i toppakning

  • #6   10. maj Okay tak smiley

  • #7   10. maj det holder fint hvis det er lavet korrekt faktisk bedre

  • #8   10. maj Eneste grund til der ikke er sat stål gevind indsatser i blokken på knallerter, er fordi prisen på dem ville stige med 1000+ kroner hvis de sku gøre det.
    Helicoils er stærkere end alu.
    Men ja 10mm så er der taget 2mm af materialet mellem pinbolten og krumtaphuset. Så om der er nok materiale tilbage mellem de to afhænger af en syns test.

    Men som udgangspunkt er det ikke noget at være bekymret over hvis det er lavet ordentligt.
    Om så der sku 70cc racing på ville jeg ikke være nervøs for helicoil. Så længe det ser godt nok lavet ud.


  • #9   10. maj Okay fedt, det lavet af hans far med en eller anden mekaniker uddannelse så jeg regner med det er lavet godt nok. Tak for svaret gutter

Kommentér på:
Heli coil i blokken Hot 50

Annonce